Skip to main content

Boracay '09 : Food Glorious Fooooood (Part 1)


Second Bora post... now let's talk about fooooooooooood. :) Or should I let the pictures say it all instead? Okay.. maybe I will...

First stop. Jony's! :D And good news was that they had a 'Buy 1 Take 1' offer but for limited flavors only. You can choose among the following:

-Banana Shake
-Banana Peanut
-Banana Whisk
-Watermelon


Hmmmm.. Based on the selection, I'm assuming that Boracay is overflowing with Banana's lately huh? :P





We chose the Banana Whisk. It had the same taste as the usual Banana Shake with added Vanilla flavor. I'm thinking it was Vanilla Ice Cream they added. I honestly liked it. :) But I'm thinking that maybe the Watermelon may have been a more refreshing choice.


Next... BURGER at Sur..




The burger was huuuuuuge and really stuffed. It doesn't look that enticing though. Haha! But really.. it was gooooood. :)


Next... Mexican Food, big drinks and Corn in a cob at MaƱana.







To be continued....

CARPE DIEM!

I'm out.

Comments

witsandnuts said…
Yum! Nakakagutom. Alam mo, pinakanagustuhan ko sa Bora yung isaw stand sa Station 2 (near Andoks). That was one of my memorable food trips. =)
Cza said…
@witsandnuts - I have a pic of that tooooo! I'll include it sa next post. :D
Eliza said…
haha.. yan ang namiss ko sa weekend namin.. magpicture ng food. sa sobrang gutom, nakalimutan ko magpicture! haha =P
princess_dyanie said…
di ko na enjoy ang shake ko sa jony's. choco banana peanut ba yun. nadala ko pa pauwi habang naglalakad sa shore haha ;)
Cza said…
@Eliza - haha! magpost ka ng pics ng beach! :D abangan ko. :)

@princess_dyanie - ay inorder din yung nung iba nameng kasama.. di ko nga din gusto yung lasa nun. hehe. yung banana whisk and watermelon masarap naman. :D
Anonymous said…
cza dapat pinost mo yung picture na tinag ko sa facebook ko, naka-kiss ka dun sa corn =) - anonyb
Cza said…
@AnonyB - Hahaha! Kakakita ko lang nung pic sa facebook.. may pic pala na ganon! :P
Rico said…
That is one HUGE drink! Mango shake ba yun?
Cza said…
Hi Rico! Yup, Mango shake sya. :D

Popular posts from this blog

Makansutra Gluttons Bay at Singapore

First foodtrip stop was at...



It was my first time in Singapore and I was told that I shouldn't miss having dinner at this place. I was really excited to try the food.


The Fooooooooooood!


Satay, something omelette (crab ata), spicy greens


The meat was tasty, I love the peanut sauce, I'm soooo happy I'm not allergic to peanuts. LOL! The omelette sauce and the veggies were all spicy. :)

Yang Chow Fried Rice


Spicy Baby Squid

This was one of my favorite dish in SG. :)

And of course, the must try daw...
Stingray!

It tasted like fish to me. :)

Food price : Affordable, I think a dish is just around $4-10SGD
Location : You exit from City Hall station and walk all the way to Esplanade Mall ->
Makansutra Gluttons Bay Pte. Ltd.
www.makansutra.com
8 Raffles Avenue
#01-15 Esplanade Mall, Singapore 039802
6336 7025


CARPE DIEM!
I'm out.

Baguio Trip - Forest House (Part 1)

To those who tried to guess (see previous entry), we were at Forest House, Baguio City!


The place wasn't really part of our itinerary (if we even had one!). We just passed by this place while making a U-Turn back to Nevada Square because we wanted to grab some drinks at a random bar there. The place caught are eyes because it looked so homey and there were a number of cars parked around it. When we tried to ask for a parking slot the guard told us that it was a full-house and that they were entertaining reserved guests only for that night. This made us more curious about the place. So when we got home, we all decided that we'll reserve a table for the next night "just in case" we'd like to try it out.

As we were entering the place, I definitely knew we made the right choice to try it out.


It was evident what the theme was for the place. All-out Christmas-y!:) We opted to have dinner at the Veranda area to savor the cold Baguio breeze. Dinner food selection followed.…

The Bontoc Museum

I've been going home to Bontoc, Mountain Province for years already and most of the time we go there during Holy Week. I've always wanted to visit the Bontoc Museum but I end up not visiting it again and again because they're closed during Holy Week. So imagine my amazement and (hidden) excitement when I FINALLY got the chance to visit it. Arvic was with me too so it made it extra fun of course. Another first for both of us. :) Yay!

Welcome to....




The Bontoc Musuem!









Entrance fee costs P50.00 only. The musuem has two parts.. the inside musuem and the outside one. Picture taking in the 'inside museum' is not allowed. There you'll be taken back in time with glimpses of the early days of the tribes from Sagada, Ifugao and Bontoc. :) Yes.. there are even pictures of the headhunting days. There are lots of photos of the tribes before and after the colonization. Really interesting. :)



So off we go to the outside musuem. Here, there are actual Nipa huts wherein you can see…